Jessheim Park

Adresse Idretten 8, 2066 Jessheim
Antall leiligheter 89
Leiligheter 2 og 3-roms
Leva fellesarealer Resepsjon, dagligstue, felleskjøkken, selskapsrom og trimrom
Gjesteværelser 2 stk, to- og firemannsrom
Parkering 53 garasjeplasser
Innflyttingsklart Desember 2023

Om leilighetene

Leva Jessheim Park tilbyr to gjennomtenkte leilighetstyper som begge deler den samme høye standarden. Både 2-roms og 3-roms leilighetene har kvalitetskjøkken fra Sigdal med integrerte hvitevarer, store vindusflater, sydvendt beliggenhet og moderne bad med gulvvarme.

2-roms leilighetene på 45 kvm har balkong på 9 kvm, garderobe på soverom og privat kjellerbod. Effektiv planløsning med fokus på fine farger på kjøkken og bad.

3-roms leilighetene på 58 kvm har balkong på 14 kvm, garderober i begge soverommene, innvendig bod og privat kjellerbod. Fin planløsning med fine farger.

Begge boligtypene er nøye planlagt for moderne bokomfort.

Ønsker du å leie bolig hos oss? Fyll ut søknadsskjemaet via lenken under. Vår eiendomsforvalter vil ta kontakt for videre prosess.

Ta kontakt

Charlotte
HUSVERT LEVA JESSHEIM

VERTSKAPET

Er daglig til stede og sørger for at resepsjon og fellesarealer fremstår ryddige, innbydende og godt vedlikeholdt.

Er et naturlig kontaktpunkt for beboerne – både for praktiske spørsmål og en hyggelig prat.

Initierer og organiserer sosiale aktiviteter som utflukter, temakvelder og uformelle treff – alltid helt frivillig.

Er bindeleddet til lokale tjenester som renseri, catering og administrerer gjesteleilighetene.

Leva husvert – det sosiale limet

Husverten er selve hjertet i Leva-konseptet – den viktigste forskjellen som skiller våre boliger fra tradisjonell utleie. Med en fast tilstedeværelse og en genuin omsorg for fellesskapet, skaper husverten trygghet, trivsel og tilhørighet i hverdagen.

Hos Leva får du mer enn et sted å bo. Du får muligheten til å bli en del av et fellesskap – når du selv ønsker det.

Om fellesområdene

På Leva Jessheim er det store, flotte fellesområder.

Du får resepsjon med dagligstue, selskapsrom med kjøkken, treningsrom og to gjesteværelser hvis det er behov for ekstra plass når man har gjester.

Virtuell visning

Utforsk fellesområdene i vinduet nedenfor!

Boligvelger

Finn frem til ønsket bolig via boligvelgeren under.

Nabolagsprofil

Bekkebakken
L 420, 430, 437, 438
1 min – 0.1 km
Skogtun
L R13
9 min – 0.8 km
Jessheim stasjon
Buss og tog
12 min – 1 km
Bil til Oslo Gardermoen 15 min
Bil til Jessheim Storsenter 2 min
Coop Extra Jessheim
Post i butikk
5 min – 0.4 km
Kiwi Skovly 8 min
Jessheim Storsenter 8 min
Boots apotek Ullensaker 8 min

Praktisk informasjon

Parkering og gjesteparkering

Parkering
Det er 53 plasser tilgjengelig for leie i felles garasjeanlegg. Elbillading er tilgjengelig via Aneo, og avtale opprettes av leietaker. I tillegg 10 plasser til elscooter i garasjen.

Gjesteparkering

  • Plass 11–17 i U1: Gratis gjesteparkering i inntil 3 døgn
  • Utenfor hovedinngang: 3 korttidsplasser (30 minutter)

Sykkelparkering
Felles sykkelbod i garasjekjeller.

Uteområder

Pent opparbeidede uteområder med plen og beplantning. Her finnes lekeplass, pergola samt en petanque bane.

Boder / Lagring

Hver leilighet har sin egen bod i underetasjen, merket med eget nummer. 3-roms leilighetene har i tillegg en innvendig bod i boligen.

Tv / Internett

Global Connect tilbyr våre beboere internett til gode priser. Kontakt Global Connect på globalconnect.no.

Strøm

Vår samarbeidspartner er Å Energi.

Ved inngåelse av leieavtalen, vil Leietaker automatisk få strøm levert av Utleiers leverandør fra overtakelsesdatoen. Leietaker står deretter fritt til å velge en annen leverandør, avtalen med Utleiers leverandør har ingen bindingstid. Utleiers leverandør vil innhente nødvendig informasjon for å starte leveransen. Leietaker samtykker ved signatur på leiekontrakten til å oppgi disse opplysningene.

Oppvarming og varmtvann

Alle boligene har egne målere og forbruk belastes våre beboere 1 måned etterskuddsvis via vår leverandør ISTA.

Litt praktisk om oppvarming via vannbåren varme;

  • Når man stiller inn ønsket temperatur på termostat, er hensikten å oppnå denne temperaturen i rommet, og ikke i gulvet. Når ønsket temperatur er oppnådd, vil varmen justere seg av og på for å opprettholde denne temperaturen.
  • Bygget er dimensjonert for en maks innetemperatur på mellom 21-22 grader. Ved ønske om høyere innetemperatur, anbefales det å sette inn ekstra varmekilde.
  • Termostater er batteridrevet. Dersom termostaten skrur seg av, må batteriet mest sannsynlig byttes. I termostater benytter du batteri av typen 2 x AAA. Batteriet byttes ved å vippe opp deksel på termostaten.
  • Varmen vil skru seg av selv på våren og på igjen på høsten for å spare på energien.
Komfyrvakt

Komfyrvakten skal forhindre brann i kjeler og ved matlaging. Den kutter strømmen til kokeplaten dersom du glemmer en kjele. Brukerveiledning finnes på nettet eller i bruksanvisning som ligger i leiligheten.

Aquastop / waterguard

Aquastop er en vannstopper som har en sensorledning som er plassert i sokkel under kjøkkenskapene. Ved en eventuell lekkasje, bil vannet kuttes via sensoren. Dersom den slår ut grunnet vannlekkasje, må du forhindre skade på innredning og gulv, tørke opp vannet og resette aquastopen. Aquastopen skal aldri kobles fra.

Ta kontakt med vaktmester eller forvalter dersom det har oppstått en vannlekkasje.

Melde feil / avvik

Dersom du skulle oppleve avvik i din leilighet ber vi om at du sender oss en så detaljert beskrivelse som mulig, gjerne med bilder og video. Eksempler på avvik kan være problemer med komfyrvakt, feil på sikringer, feil med hvitevarer o.l. Utleier kommer gjerne med oppfølgingsspørsmål dersom avviket antas å være en reklamasjon mot entreprenør.

Slike avvik skal sendes inn skriftlig som melding via «Min side» i vårt forvaltningssystem Unite Living.

Husordensregler

Våre husordensregler er laget som retningslinjer for å holde ro og orden på eiendommen og for at alle innen fellesskapet skal ta hensyn til hverandre og for å opprettholde et godt bomiljø.

Som leietaker hos oss, forplikter du deg til å følge husordensreglene når du signerer leieavtalen.

Se husordensregler ved å klikke her.

Dyrehold

Dyrehold er tillatt etter samtykke fra utleier. Leietaker kan likevel holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe eller sjenanse for øvrige beboere.

Røyking

Det er ikke tillatt å røyke i leiligheten, i eiendommens innvendige fellesarealer, inkludert garasjeanlegg, eller i umiddelbar nærhet av inngangsdører eller ytre fasader, inkludert svalganger.

Røyking utendørs skal ikke være til sjenanse for øvrige beboere. Sigaretter må stumpes i egnet askebeger.

Innboforsikring

Innboforsikring er forsikringen du ikke må glemme!

Som leietaker hos oss er du forpliktet til å tegne, og til enhver tid ha, en virksom innboforsikring som på vanlig måte ved innbrudd, brann, vannskade, skadedyrsanering mv.., dekker alt i boligen din som ikke er fastmontert, eksempelvis frittstående møbler, klær, elektronikk, pyntegjenstander og sportsutstyr.

Skadedyr er et økende problem, ettersom at vi reiser mer enn tidligere og blir lettere utsatt for smitte. Skadedyr kan fort bli med hjem i bagasjen fra en reise. Som leietaker hos oss er du kontraktsbundet til å ha en innboforsikring som også dekker bekjempelse av skadedyr og insekter i boligen.

Viktig å huske på ved utflytting

Ved tilbakelevering av leiligheten, vil leietaker delta på befaring sammen med eiendomsforvalter og/eller vaktmester.

Tilbakelevering skjer på hverdager mellom kl. 09:00-15:00.

Med manglende fremmøte til avtalt tid, vil du bli belastet med et gebyr på kr. 500,-.

Det er viktig at leietaker leverer tilbake boligen i ryddet og ren tilstand. Ved mangelfull utvask, vil det bli bestilt flyttevask på leietakers regning.

Se sjekkliste for utflytting her.

Faktura

Som leietaker hos oss vil du få tilsendt faktura per e-post direkte fra vårt fakturasystem Unite Living. Husleien forfaller forskuddsvis den første i hver måned, og det vil ikke være mulig å flytte denne datoen. Faktura sendes ut cirka 10 dager før forfall. Bankkonto og KID-nummer for betaling av husleie finner du på din faktura.

Det er anledning for å opprette avtalegiro, dette bestilles direkte i din nettbank.

På min side i Unite Living finner du din leiekontrakt og oversikt over dine fakturaer og innbetalinger. Har du spørsmål til fakturaen ønsker vi at dette meldes via min side på Unite Living.

Vakttelefon ved nødstilfeller

Vakttelefonen er kun tilgjengelig utenfor vanlige arbeidstider. Denne tjenesten er opprettet for å sikre rask hjelp hvis det skulle oppstå nødstilfeller på en av våre eiendommer.

Kontakt vakttelefon ved akutte henvendelser som gjelder;

  • Låsesmed
  • Rørlegger
  • Glassmester
  • Heis
  • Skadesanering

Om utrykning skjer på grunn av situasjoner du selv har forårsaket, som uforsiktighet eller avtalebrudd, vil det medføre en kostnad.

Vakktelefonen betjenes av Avarn Security.

Ved rekvirering av vekter for innlåsing ved bortkommen nøkkel, vil vekter kunne låse deg inn mot fremleggelse av ID. Du kontakter deretter utleier ved neste virkedag for utlevering av ny nøkkel. Dersom du har mistet en nøkkel, må denne erstattes på leietakers regning.

Vakttelefon: +47 333 98 925

Ved akutte hendelser som brann, personskader, vold etc. ring alltid nødetatene først. Gi en klar og detaljert beskrivelse av problemet for rask og effektiv hjelp.

Brann: 110
Politi: 112
Ambulanse: 113

Om beliggenheten

Jessheim Park har en uslåelig beliggenhet – kun fem minutters gange fra sentrum med butikker, kaféer og servicetilbud, og samtidig like nær turstier, sykkelruter, joggeløyper og badeplasser.

Om vinteren kan du spenne på deg skiene og gå rett ut i løypenettet i nærområdet eller Jessheim-marka. Sommeren byr på kveldsbad i Nordbytjernet eller en stille fisketur. Når isen legger seg, er det bare å ta med skøytene eller isfiskeutstyret.

Å bo i Jessheim Park gir følelsen av eneboligens ro og nærhet til naturen – samtidig som du får komforten ved en moderne leilighet. Dette er en stille oase, bare et steinkast fra byen. Til Oslo tar det under 40 minutter med hyppige togavganger eller bil. Enkelt og effektivt – det beste av to verdener.

Et godt tilbud til deg som beboer

Gjennom vårt samarbeid med Formue får alle beboere en gratis rådgivningstime. De kan bistå med temaer som ofte blir ekstra viktige i denne livsfasen:

  • Sparing og kapitalforvaltning – råd om hvordan du best kan plassere midlene dine, for eksempel hvis du selger bolig i forbindelse med flytting.
  • Arv og familieplanlegging – hvordan overføre verdier på en ryddig og god måte.
  • Fremtidsfullmakt – sikre at dine ønsker og behov blir ivaretatt dersom du en dag ikke selv kan ta beslutninger.
  • Skatt og strukturering – få hjelp til å tilrettelegge økonomien på en smart måte.
  • Pensjonsrådgivning – få oversikt over hvordan du best kan sikre deg en trygg økonomi i årene som kommer, og sørge for at du får full utnyttelse av pensjonen din.

Formue har lang erfaring og er en rådgiver du kan bruke som sparringspartner – uansett om du ønsker en gjennomgang av pensjonen din, planlegge arv eller bare få noen gode råd om hvordan sparepengene dine kan gi deg trygghet og frihet. Se vedlagt informasjonsskriv for kontaktopplysninger.

TA KONTAKT MED MEG

Maria Rostad

Boligforvalter
Tlf. +47 454 23 592
mr@grunnsteinen.no

Ønsker du å leie bolig hos oss?