Adresse Vekslerfaret 1, 1396 Hvalstad
Antall leiligheter 37
Leiligheter 2 og 3-roms
Parkering 6 plasser i felles garasjekjeller.
Innflyttingsklart Juli 2024
Bergerløkka
Om leilighetene
Disse flotte 2- og 3-roms leilighetene er nøye designet med fokus på kvalitet og funksjonalitet. Leilighetene har sydvendte balkonger og store vindusflater som fyller rommene med naturlig.
De gjennomarbeidede planløsningene maksimerer både komfort og praktisk bruk av arealet. Vår interiørarkitekt står bak de sofistikerte fargekombinasjonene som skaper en tidløs og harmonisk atmosfære. Hjertet i hver leilighet er det flotte Marbodal-kjøkkenet, utstyrt med integrerte Siemens hvitevarer av høy kvalitet.
Smarte løsninger og høy standard på materialer gjør leilighetene perfekte for en moderne livsstil.
Om fellesområdene på Bergerløkka
Grønne planter, blomster og drueranker slynger seg langs treverket og lager en trivelig ramme rundt de sosiale sonene i Hjemom Bergerløkka. Klatrestativ, balanseliner, hengekøyer, bordtennisbord, akebakke og ballplasser gir aktivitetsmuligheter for alle aldersgrupper. Grønne lunger med frukttrær og bær preger landskapet, og gangsoner forbinder husene og gir direkte og nærmest bilfri tilgang til tursti.
Den 129 kvm store felles storstua blir et naturlig samlingssted med store vindusflater og utgang til terrasse. Rommet inneholder praktisk kjøkken med kjøkkenøy, sofaområde med prosjektor og spiseplass for 30 personer. Invitér venner, familie eller naboer på selskap, yoga, fotball-, bake- eller spillkveld – her er det bare fantasien som setter grenser. Et gjesterom med bad gir ekstra overnattingsmuligheter. Dette er fellesgoder som kan leies av alle beboere på Bergerløkka.
Den felles sykkel- og smøreboden legger til rette for vedlikehold av sportsutstyr for deg med aktiv livsstil. Om vinteren er det kort vei til skiløypene i marka.
Boligvelger
Finn frem til ønsket bolig via boligvelgeren under.
Nabolagsprofil
| Nedre Berger | 5 min – 0.4 km |
| Billingstad stasjon | 14 min – 1.2 km |
| Sandvika bussterminal/stasjon Buss, flytog, tog |
9 min – 5 km |
| Lysaker brygge L B11 |
14 min – 11.4 km |
| Vollen L B20, B22 |
16 min – 9.8 km |
| Mellom-Nes skole (1-7 kl.) | 14 min – 1.2 km |
| Steinerskolen i Asker (1-10 kl.) | 15 min – 1.3 km |
| Hvalstad skole (1-7 kl.) | 19 min – 1.6 km |
| Holmen skole (8-10 kl.) | 8 min – 0.6 km |
| Torstad ungdomsskole (8-10 kl.) | 14 min – 1.2 km |
| Nesbru videregående skole | 2 min – 0.2 km |
| Holmen videregående skole | 8 min – 0.6 km |
| Slependen senter | 22 min |
| Vitusapotek Nesbru | 12 min |
| Feel24 Billingstad | 6 min |
| Nesbru Trim & Helse | 12 min |
Praktisk informasjon
Parkering
Det er 6 plasser tilgjengelig for leie i felles garasjeanlegg. Mulighet for elbil lading, abonnement tegnes av leietaker.
Gjesteparkering
Det er gjesteparkering tilgjengelig inne i garasjen (oppmerkede gjesteplasser), samt utvendige gjesteplasser rundt på området.
Sykkelparkering
Felles sykkelbod i garasjekjeller.
Torget som har alt
Det nye bilfrie torget blir et sosialt samlingspunkt for beboerne på Vestre Billingstad og nabolaget i nærheten. Her planlegges det for restaurant, apotek, bakeriutsalg, frisør, blomsterbutikk, kaffebar og trolig noe velvære. Matbutikk finnes allerede, og ligger kun en kort spasertur unna leiligheten din. Planlagt ferdigstilt julen 2025.
Hver leilighet har sin egen sportsbod i underetasjen, merket med eget nummer.
Kabel-tv og fibernett levert av Global Connect. Leietaker tegner eget abonnement. Ruter ligger klart i boligen. For opprettelse, oppsigelse eller endring av abonnement, kontakt deres kundesenter på tlf. 38 99 01 00.
Vår samarbeidspartner er Å Energi.
Ved inngåelse av leieavtalen, vil Leietaker automatisk få strøm levert av Utleiers leverandør fra overtakelsesdatoen. Leietaker står deretter fritt til å velge en annen leverandør, avtalen med Utleiers leverandør har ingen bindingstid. Utleiers leverandør vil innhente nødvendig informasjon for å starte leveransen. Leietaker samtykker ved signatur på leiekontrakten til å oppgi disse opplysningene.
Alle boligene har egne målere, og eget forbruk belastes 1 måned etterskuddsvis på husleiefakturaen. Ved spørsmål om kostnader knyttet til fjernvarme/vann, kontakt leverandør Ecoguard.
Litt praktisk om oppvarming via vannbåren varme;
- Når man stiller inn ønsket temperatur på termostat, er hensikten å oppnå denne temperaturen i rommet, og ikke i gulvet. Når ønsket temperatur er oppnådd, vil varmen justere seg av og på for å opprettholde denne temperaturen.
- Bygget er dimensjonert for en maks innetemperatur på mellom 21-22 grader. Ved ønske om høyere innetemperatur, anbefales det å sette inn ekstra varmekilde.
- Varmen vil skru seg av selv på våren og på igjen på høsten for å spare på energien.
Komfyrvakten skal forhindre brann i kjeler ved matlaging. Den kutter strømmen til kokeplaten dersom du glemmer en kjele. Brukerveiledning finnes på nettet eller i bruksanvisning som ligger i leiligheten.
Aquastop er en vannstoppper som har en sensorledning som er plassert under kjøkkenskapene. Ved en eventuell lekkasje, bil vannet kuttes via sensoren. Dersom den slår ut grunnet vannlekkasje, må du forhindre skade på innredning og gulv, tørke opp vannet og resette aquastopen. Aquastopen skal aldri kobles fra. Den skal resettes på kjøkkenet, men også i fordelerskapet for tappevann.
Ta kontakt med vaktmester eller forvalter dersom det har oppstått en vannlekkasje.
Dersom du skulle oppleve avvik i din leilighet ber vi om at du sender oss en så detaljert beskrivelse som mulig, gjerne med bilder og video. Eksempler på avvik kan være problemer med komfyrvakt, feil på sikringer, feil med hvitevarer o.l. Utleier kommer gjerne med oppfølgingsspørsmål dersom avviket antas å være en reklamasjon mot entreprenør.
Slike avvik skal sendes inn skriftlig som melding via «Min side» i vårt forvaltningssystem Unite Living.
Våre husordensregler er laget som retningslinjer for å holde ro og orden på eiendommen og for at alle innen fellesskapet skal ta hensyn til hverandre og for å opprettholde et godt bomiljø.
Som leietaker hos oss, forplikter du deg til å følge husordensreglene når du signerer leieavtalen.
Se husordensregler ved å klikke her.
Dyrehold er tillatt etter samtykke fra utleier. Leietaker kan likevel holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe eller sjenanse for øvrige beboere.
Det er ikke tillatt å røyke i leiligheten, i eiendommens innvendige fellesarealer, inkludert garasjeanlegg, eller i umiddelbar nærhet av inngangsdører eller ytre fasader, inkludert svalganger.
Røyking utendørs skal ikke være til sjenanse for øvrige beboere. Sigaretter må stumpes i egnet askebeger.
Innboforsikring er forsikringen du ikke må glemme!
Som leietaker hos oss er du forpliktet til å tegne, og til enhver tid ha, en virksom innboforsikring som på vanlig måte ved innbrudd, brann, vannskade, skadedyrsanering mv., dekker alt i boligen din som ikke er fastmontert, eksempelvis frittstående møbler, klær, elektronikk, pyntegjenstander og sportsutstyr.
Skadedyr er et økende problem, ettersom at vi reiser med enn tidligere og blir lettere utsatt for smitte. Skadedyr kan fort bli med hjem i bagasjen fra en reise. Som leietaker hos oss er du kontraktsbundet til å ha en innboforsikring som også dekker bekjempelse av skadedyr og insekter i boligen.
Ved tilbakelevering av leiligheten, vil leietaker delta på befaring sammen med eiendomsforvalter og/eller vaktmester.
Tilbakelevering skjer på hverdager mellom kl. 09:00-15:00.
Med manglende fremmøte til avtalt tid, vil du bli belastet med et gebyr på kr. 500,-.
Det er viktig at leietaker leverer tilbake boligen i ryddet og ren tilstand. Ved mangelfull utvask, vil det bli bestilt flyttevask på leietakers regning.
Se sjekkliste for utflytting her.
Som leietaker hos oss vil du få tilsendt faktura per e-post direkte fra vårt fakturasystem Unite Living. Husleien forfaller forskuddsvis den første i hver måned, og det vil ikke være mulig å flytte denne datoen. Faktura sendes ut cirka 10 dager før forfall. Bankkonto og KID-nummer for betaling av husleie finner du på din faktura.
Det er anledning for å opprette avtalegiro, dette bestilles direkte i din nettbank. Ved bestilling, vil avtalen være aktivert innen 6-8 uker.
På min side i Unite Living finner du din leiekontrakt og oversikt over dine fakturaer og innbetalinger. Har du spørsmål til fakturaen ønsker vi at dette meldes via min side på Unite Living.
Vakttelefonen er kun tilgjengelig utenfor vanlige arbeidstider. Denne tjenesten er opprettet for å sikre rask hjelp hvis det skulle oppstå nødstilfeller på en av våre eiendommer.
Kontakt vakttelefon ved akutte henvendelser som gjelder;
- Låsesmed
- Rørlegger
- Glassmester
- Heis
- Skadesanering
Om utrykning skjer på grunn av situasjoner du selv har forårsaket, som uforsiktighet eller avtalebrudd, vil det medføre en kostnad.
Vakktelefonen betjenes av Avarn Security.
Ved rekvirering av vekter for innlåsing ved bortkommen nøkkel, vil vekter kunne låse deg inn mot fremleggelse av ID. Du kontakter deretter utleier ved neste virkedag for utlevering av ny nøkkel. Dersom du har mistet en nøkkel, må denne erstattes på leietakers regning.
Vakttelefon: +47 33 39 89 25
Ved akutte hendelser som brann, personskader, vold etc. ring alltid nødetatene først. Gi en klar og detaljert beskrivelse av problemet for rask og effektiv hjelp.
Brann: 110
Politi: 112
Ambulanse: 113
Om beliggenheten
Vestre Billingstad midt mellom Sandvika og Asker er i ferd med å utvikles til et nytt og viktig knutepunkt med et urbant og attraktivt bomiljø. 190 mål nærings- og landbruksområder transformeres til en levende bydel. Her vil 4000 mennesker bo i 1650 nye boliger, omgitt av grønne og moderne løsninger med garasjeanlegg, barnehage og bilfrie parkmiljøer. I hovedgaten som kommer rett ved er det blant annet planlagt et nytt torg, fotballbane og strandvolleyball.
Området har svært god kollektivdekning med kun noen hundre meter til buss som når Oslo sentrum på 20 minutter. Billingstad togstasjon ligger en kort gåtur unna og bringer deg til Nationaltheatret på 22 minutter.
Ønsker du å leie bolig hos oss?
Fyll ut søknadsskjemaet via lenken under. Vår eiendomsforvalter vil ta kontakt for videre prosess.















