Adresse Langenga 58
Antall leiligheter 48
Leiligheter 2, 3 og 4-roms
Parkering Garasjekjeller
Innflyttingsklart Oktober 2023
Langenga
Om leilighetene
Leilighetene er lyse og luftige, med store vindusflater og god takhøyde i oppholdsrommene, opp til 2,6 meter. Stue og kjøkken vender i hovedsak mot sørvest, med direkte utgang til en romslig, privat balkong eller til private forhager i første etasje.
Alle leilighetene leveres med høy standard, blant annet 1-stavs parkett, vannbåren gulvvarme, flislagte bad og kjøkken med integrerte hvitevarer fra anerkjent leverandør.
Vår interiørarkitekt har utviklet en gjennomtenkt fargepalett som harmonerer med kjøkken- og baderomsløsningene – alt for å skape et helhetlig og hyggelig hjem!
Boligvelger
Finn frem til ønsket bolig via boligvelgeren under.
Nabolagsprofil
Linje 260, 285 | 1 min – 0.1 km |
Asker stasjon Linje L1, F4, F5, RE11, R12 |
4 min – 2.2 km |
Oslo S 24 ulike linjer |
26 min – 24.2 km |
Oslo Gardermoen | 57 min |
Vettre skole (1-7 kl.) | 18 min – 1.4 km |
Bondi skole (1-7 kl.) | 18 min – 1.5 km |
NTG-U Asker | 5 min – 0.4 km |
Risenga ungd. sk. | 12 min – 1 km |
Bleiker VGS | 15 min – 1.2 km |
Asker VGS | 22 min – 1.7 km |
Rema 1000 | 13 min |
Risenga Kiwi Vettre PostNord |
15 min – 1.1 km |
Praktisk informasjon
Parkering
Felles garasje med 33 plasser for utleie. Det koster kr. 1 750/måned å leie en garasjeplass. Opplegg for elbil lading, leietaker oppretter eget abonnement hos Aneo.
Gjesteparkering
Gjesteparkering på anviste plasser. Alle plasser betales med app fra Voids. Kr. 5 per time eller kr. 100 per døgn. Det er kun gjester av beboere som kan benytte seg av gjesteplassene.
Sykkelparkering
Felles sykkelbod i garasjekjeller.
Pent opparbeidede uteområder med plen og beplantning. Her finnes lekeplass og sittegrupper.
Hver leilighet har sin egen bod i underetasjen, merket med eget nummer.
Grunnpakke fibernett (50Mbps) og TV (30Mbps) er inkludert i husleien. Før du begynner å benytte utstyret, er det viktig at du kontakter Telia for å registrere utstyret i ditt navn. Dette gjøres ved å ringe Telia på tlf. 21906050 og oppgi etterspurt nummer på ruter og tv-boks. Om du ønsker høyere hastighet på internett, kan tv- boks leveres inn til nærmeste Telia forhandler, deretter vil hastighet automatisk justeres til 500Mbps. Dette forutsetter at utstyret er registrert på bruker.
Vår samarbeidspartner er Å Energi.
Ved inngåelse av leieavtalen, vil Leietaker automatisk få strøm levert av Utleiers leverandør fra overtakelsesdatoen. Leietaker står deretter fritt til å velge en annen leverandør, avtalen med Utleiers leverandør har ingen bindingstid. Utleiers leverandør vil innhente nødvendig informasjon for å starte leveransen. Leietaker samtykker ved signatur på leiekontrakten til å oppgi disse opplysningene.
Alle beboere betaler inn et fast akonto beløp månedlig som dekker utgifter til oppvarming og varmtvann, dette beløpet tilsvarer kr. 15 kr per kvm. Alle boligene har egne målere og utleier vil gjennomføre en avregning av faktisk forbruk opp mot innbetalt akonto beløp en gang årlig.
Litt praktisk om oppvarming via vannbåren varme;
- Når man stiller inn ønsket temperatur på termostat, er hensikten å oppnå denne temperaturen i rommet, og ikke i gulvet. Når ønsket temperatur er oppnådd, vil varmen justere seg av og på for å opprettholde denne temperaturen.
- Bygget er dimensjonert for en maks innetemperatur på mellom 21-22 grader. Ved ønske om høyere innetemperatur, anbefales det å sette inn ekstra varmekilde.
- Termostater er batteridrevet. Dersom termostaten skrur seg av, må batteriet mest sannsynlig byttes. I termostater benytter du batteri av typen 2 x 1,5 LR03 v AAA. Batteriet byttes ved å vippe opp deksel på termostaten.
- Varmen vil skru seg av selv på våren og på igjen på høsten for å spare på energien.
Komfyrvakten skal forhindre brann i kjeler og ved matlaging. Den kutter strømmen til kokeplaten dersom du glemmer en kjele. Brukerveiledning finnes på nettet eller i bruksanvisning som ligger i leiligheten.
Aquastop er en vannstoppper som har en sensorledning som er plassert i skapet ved vask og oppvaskmaskin. Ved en eventuell lekkasje, bil vannet kuttes via sensoren. Dersom den slår ut grunnet vannlekkasje, må du forhindre skade på innredning og gulv, tørke opp vannet og resette aquastopen. Aquastopen skal aldri kobles fra.
Ta kontakt med vaktmester eller forvalter dersom det har oppstått en vannlekkasje.
Dersom du skulle oppleve avvik i din leilighet ber vi om at du sender oss en så detaljert beskrivelse som mulig, gjerne med bilder og video. Eksempler på avvik kan være problemer med komfyrvakt, feil på sikringer, feil med hvitevarer o.l. Utleier kommer gjerne med oppfølgingsspørsmål dersom avviket antas å være en reklamasjon mot entreprenør.
Slike avvik skal sendes inn skriftlig som melding via «Min side» i vårt forvaltningssystem Unite Living.
Våre husordensregler er laget som retningslinjer for å holde ro og orden på eiendommen og for at alle innen fellesskapet skal ta hensyn til hverandre og for å opprettholde et godt bomiljø.
Som leietaker hos oss, forplikter du deg til å følge husordensreglene når du signerer leieavtalen.
Se husordensregler ved å klikke her.
Dyrehold er tillatt etter samtykke fra utleier. Leietaker kan likevel holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe eller sjenanse for øvrige beboere.
Det er ikke tillatt å røyke i leiligheten, i eiendommens innvendige fellesarealer, inkludert garasjeanlegg, eller i umiddelbar nærhet av inngangsdører eller ytre fasader, inkludert svalganger.
Røyking utendørs skal ikke være til sjenanse for øvrige beboere. Sigaretter må stumpes i egnet askebeger.
Innboforsikring er forsikringen du ikke må glemme!
Som leietaker hos oss er du forpliktet til å tegne, og til enhver tid ha, en virksom innboforsikring som på vanlig måte ved innbrudd, brann, vannskade, skadedyrsanering m.v., dekker alt i boligen din som ikke er fastmontert, eksempelvis frittstående møbler, klær, elektronikk, pyntegjenstander og sportsutstyr.
Skadedyr er et økende problem, ettersom at vi reiser med enn tidligere og blir lettere utsatt for smitte. Skadedyr kan fort bli med hjem i bagasjen fra en reise. Som leietaker hos oss er du kontraktsbundet til å ha en innboforsikring som også dekker bekjempelse av skadedyr og insekter i boligen.
Ved tilbakelevering av leiligheten, vil leietaker delta på befaring sammen med eiendomsforvalter og/eller vaktmester.
Tilbakelevering skjer på hverdager mellom kl. 09:00-15:00.
Med manglende fremmøte til avtalt tid, vil du bli belastet med et gebyr på kr. 500,-.
Det er viktig at leietaker leverer tilbake boligen i ryddet og ren tilstand. Ved mangelfull utvask, vil det bli bestilt flyttevask på leietakers regning.
Se sjekkliste for utflytting her.
Som leietaker hos oss vil du få tilsendt faktura per e-post direkte fra vårt fakturasystem Unite Living. Husleien forfaller forskuddsvis den første i hver måned, og det vil ikke være mulig å flytte denne datoen. Faktura sendes ut cirka 10 dager før fordall. Bankkonto og KID-nummer for betaling av husleie finner du på din faktura.
Det er anledning for å opprette avtalegiro, dette bestilles direkte i din nettbank. Ved bestilling, vil avtalen være aktivert innen 6-8 uker.
På min side i Unite Living finner du din leiekontrakt og oversikt over dine fakturaer og innbetalinger. Har du spørsmål til fakturaen ønsker vi at dette meldes via min side på Unite Living.
Vakttelefonen er kun tilgjengelig utenfor vanlige arbeidstider. Denne tjenesten er opprettet for å sikre rask hjelp hvis det skulle oppstå nødstilfeller på en av våre eiendommer.
Kontakt vakttelefon ved akutte henvendelser som gjelder;
- Låsesmed
- Rørlegger
- Glassmester
- Heis
- Skadesanering
Om utrykning skjer på grunn av situasjoner du selv har forårsaket, som uforsiktighet eller avtalebrudd, vil det medføre en kostnad.
Vakktelefonen betjenes av Avarn Security.
Ved rekvirering av vekter for innlåsing ved bortkommen nøkkel, vil vekter kunne låse deg inn mot fremleggelse av ID. Du kontakter deretter utleier ved neste virkedag for utlevering av ny nøkkel. Dersom du har mistet en nøkkel, må denne erstattes på leietakers regning.
Vakttelefon: +47 333 98 925
Ved akutte hendelser som brann, personskader, vold etc. ring alltid nødetatene først. Gi en klar og detaljert beskrivelse av problemet for rask og effektiv hjelp.
Brann: 110
Politi: 112
Ambulanse: 113
Om beliggenheten
Langenga har en flott beliggenhet med utsikt mot Oslofjorden og kort vei til både Asker sentrum, Risenga og Hvalstad bad. Langenga 30 ligger knapt to kilometer sørøst for sentrum, i et grønt belte mellom Risenga og Leangbukta.
Her omgis du av skogkledde dalsider som trapper seg ned mot det frodige naturområdet rundt Einedammen. Mot nordøst åpner dalen seg mot fjorden og gir et vakkert utsyn mot Oslo. På Risenga finner du alt for en aktiv hverdag: svømmehall, innen- og utendørs tennisbaner, splitter ny is- og idrettshall, og baner for ulike typer sport.
På nordsiden vil stier lede deg ned til Leangbukta og Oslofjorden, der Asker Seilforening holder til. Her kan du prøve fiskelykken, ta en seiltur – eller bare nyte et glass på Restaurant Riviera, som ligger helt i vannkanten.
Daglige innkjøp gjør du enkelt på Kiwi Kirkesletta eller Extra Risenga, begge under en kilometer unna. For et større utvalg ligger Holmensenteret i nærheten, eller ta turen til Asker sentrum med sitt brede tilbud av butikker, restauranter og kafeer. Her finner du Trekanten med et godt utvalg av kjede- og nisjebutikker, i tillegg til en rekke små spisesteder på gateplan som Asker sentrum er kjent for. Litt som å være på ferie.
Asker er også et av landets viktigste transportknutepunkter, med tog, flytog, buss og nærhet til E18 – noe som gir svært gode forbindelser både lokalt og regionalt.