Granstangen Park

Adresse Granstangen, Oslo
Antall leiligheter 156
Leiligheter 2, 3 og 4-roms
Parkering 25 plasser i felles garasjekjeller
Innflyttingsklart Primo 2027

Om leilighetene

I Hjemom Granstangen Park finner du moderne, funksjonelle og energieffektive 2-, 3- og 4-roms leiligheter til leie i et nytt og grønt boligområde på Furuset i Oslo. De i alt 156 boligene er fordelt på 5 bygg.

Leilighetene er designet av interiørarkitekt og leveres med flislagte bad, dusjhjørne, vegghengt toalett, downlights i himling og kjøkkenet er utstyrt med integrerte hvitevarer. Alle har enten egen balkong eller markterrasse. 3- og 4-roms leilighetene har bod i inne leiligheten, mens alle leiligheter får sportsbod i kjelleretasjen.

Det finnes 25 parkeringsplasser i en felles garasjekjeller, samt en felles sykkelbod.

Ønsker du å leie bolig hos oss? Fyll ut søknadsskjemaet via lenken under. Vår eiendomsforvalter vil ta kontakt for videre prosess.

Ta kontakt
Les mer om Hjemom

Om fellesområdene på Granstangen Park

Som beboer i Hjemom Granstangen Park har du tilgang til flotte, parkmessige utearealer planlagt for lek og rekreasjon. Kort vei til Kiwi dagligvare, cafe ved bilfritt torg, og til Furuset senter ca. 400 å gå. I prosjektet føres det opp et flott Grendehus bestående av selskapslokale med tilhørende kjøkken og felles toaletter. Dette huset kan brukes til så mangt, som private arrangementer, leksehjelp eller andre aktiviteter.

Praktisk informasjon

Parkering og gjesteparkering

Parkering
Det er 25 plasser tilgjengelig for leie i felles garasjeanlegg. Elbillading er tilgjengelig via Aneo, og avtale opprettes av leietaker.

Gjesteparkering
Gjesteparkering i inntil 3 døgn i felles garasjeanlegg.

Sykkelparkering
Felles sykkelbod i kjelleretasjer.

Uteområder

Pent opparbeidede uteområder med plen og beplantning. Her finnes mange lekeplasser, liten fotballbane for ball-lek, flotte parkarealer med benker, felles grillplass, sjakkbord og fine gangstier. Prosjektet heter ikke Granstangen PARK uten grunn ☺

Boder / Lagring

Hver leilighet har sin egen bod i kjelleretasjene, merket med eget nummer. 3-roms og 4-roms leilighetene har i tillegg innvendig bod i boligen.

Tv / Internett

Global Connect tilbyr våre beboere internett til gode priser. Kontakt Global Connect på globalconnect.no.

Strøm

Vår samarbeidspartner er Å Energi.

Ved inngåelse av leieavtalen, vil Leietaker automatisk få strøm levert av Utleiers leverandør fra overtakelsesdatoen. Leietaker står deretter fritt til å velge en annen leverandør, avtalen med Utleiers leverandør har ingen bindingstid. Utleiers leverandør vil innhente nødvendig informasjon for å starte leveransen. Leietaker samtykker ved signatur på leiekontrakten til å oppgi disse opplysningene.

Oppvarming og varmtvann

Alle boligene har egne målere og eget forbruk belastes våre beboere 1 måned etterskuddsvis via vår leverandør Ecoguard.

Litt praktisk om oppvarming via vannbåren varme;

  • Når man stiller inn ønsket temperatur på termostat, er hensikten å oppnå denne temperaturen i rommet, og ikke i gulvet. Når ønsket temperatur er oppnådd, vil varmen justere seg av og på for å opprettholde denne temperaturen.
  • Bygget er dimensjonert for en maks innetemperatur på mellom 21-22 grader. Ved ønske om høyere innetemperatur, anbefales det å sette inn ekstra varmekilde.
  • Termostater er batteridrevet. Dersom termostaten skrur seg av, må batteriet mest sannsynlig byttes. I termostater benytter du batteri av typen 2 x AAA. Batteriet byttes ved å vippe opp deksel på termostaten.
  • Varmen vil skru seg av selv på våren og på igjen på høsten for å spare på energien.
Komfyrvakt

Komfyrvakten skal forhindre brann i kjeler og ved matlaging. Den kutter strømmen til kokeplaten dersom du glemmer en kjele. Brukerveiledning finnes på nettet eller i bruksanvisning som ligger i leiligheten.

Aquastop / waterguard

Aquastop er en vannstopper som har en sensorledning som er plassert i sokkel under kjøkkenskapene. Ved en eventuell lekkasje, bil vannet kuttes via sensoren. Dersom den slår ut grunnet vannlekkasje, må du forhindre skade på innredning og gulv, tørke opp vannet og resette aquastopen. Aquastopen skal aldri kobles fra.

Ta kontakt med vaktmester eller forvalter dersom det har oppstått en vannlekkasje.

Melde feil / avvik

Dersom du skulle oppleve avvik i din leilighet ber vi om at du sender oss en så detaljert beskrivelse som mulig, gjerne med bilder og video. Eksempler på avvik kan være problemer med komfyrvakt, feil på sikringer, feil med hvitevarer o.l. Utleier kommer gjerne med oppfølgingsspørsmål dersom avviket antas å være en reklamasjon mot entreprenør.

Slike avvik skal sendes inn skriftlig som melding via «Min side» i vårt forvaltningssystem Unite Living.

Husordensregler

Våre husordensregler er laget som retningslinjer for å holde ro og orden på eiendommen og for at alle innen fellesskapet skal ta hensyn til hverandre og for å opprettholde et godt bomiljø.

Som leietaker hos oss, forplikter du deg til å følge husordensreglene når du signerer leieavtalen.

Se husordensregler ved å klikke her.

Dyrehold

Dyrehold er tillatt etter samtykke fra utleier. Leietaker kan likevel holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe eller sjenanse for øvrige beboere.

Røyking

Det er ikke tillatt å røyke i leiligheten, i eiendommens innvendige fellesarealer, inkludert garasjeanlegg, eller i umiddelbar nærhet av inngangsdører eller ytre fasader, inkludert svalganger.

Røyking utendørs skal ikke være til sjenanse for øvrige beboere. Sigaretter må stumpes i egnet askebeger.

Innboforsikring

Innboforsikring er forsikringen du ikke må glemme!

Som leietaker hos oss er du forpliktet til å tegne, og til enhver tid ha, en virksom innboforsikring som på vanlig måte ved innbrudd, brann, vannskade, skadedyrsanering mv.., dekker alt i boligen din som ikke er fastmontert, eksempelvis frittstående møbler, klær, elektronikk, pyntegjenstander og sportsutstyr.

Skadedyr er et økende problem, ettersom at vi reiser med enn tidligere og blir lettere utsatt for smitte. Skadedyr kan fort bli med hjem i bagasjen fra en reise. Som leietaker hos oss er du kontraktsbundet til å ha en innboforsikring som også dekker bekjempelse av skadedyr og insekter i boligen.

Viktig å huske på ved utflytting

Ved tilbakelevering av leiligheten, vil leietaker delta på befaring sammen med eiendomsforvalter og/eller vaktmester.

Tilbakelevering skjer på hverdager mellom kl. 09:00-15:00.

Med manglende fremmøte til avtalt tid, vil du bli belastet med et gebyr på kr. 500,-.

Det er viktig at leietaker leverer tilbake boligen i ryddet og ren tilstand. Ved mangelfull utvask, vil det bli bestilt flyttevask på leietakers regning.

Se sjekkliste for utflytting her.

Faktura

Som leietaker hos oss vil du få tilsendt faktura per e-post direkte fra vårt fakturasystem Unite Living. Husleien forfaller forskuddsvis den første i hver måned, og det vil ikke være mulig å flytte denne datoen. Faktura sendes ut cirka 10 dager før forfall. Bankkonto og KID-nummer for betaling av husleie finner du på din faktura.

Det er anledning for å opprette avtalegiro, dette bestilles direkte i din nettbank. Ved bestilling, vil avtalen være aktivert innen 6-8 uker.

På min side i Unite Living finner du din leiekontrakt og oversikt over dine fakturaer og innbetalinger. Har du spørsmål til fakturaen ønsker vi at dette meldes via min side på Unite Living.

Vakttelefon ved nødstilfeller

Vakttelefonen er kun tilgjengelig utenfor vanlige arbeidstider. Denne tjenesten er opprettet for å sikre rask hjelp hvis det skulle oppstå nødstilfeller på en av våre eiendommer.

Kontakt vakttelefon ved akutte henvendelser som gjelder;

  • Låsesmed
  • Rørlegger
  • Glassmester
  • Heis
  • Skadesanering

Om utrykning skjer på grunn av situasjoner du selv har forårsaket, som uforsiktighet eller avtalebrudd, vil det medføre en kostnad.

Vakktelefonen betjenes av Avarn Security.

Ved rekvirering av vekter for innlåsing ved bortkommen nøkkel, vil vekter kunne låse deg inn mot fremleggelse av ID. Du kontakter deretter utleier ved neste virkedag for utlevering av ny nøkkel. Dersom du har mistet en nøkkel, må denne erstattes på leietakers regning.

Vakttelefon: KOMMER

Ved akutte hendelser som brann, personskader, vold etc. ring alltid nødetatene først. Gi en klar og detaljert beskrivelse av problemet for rask og effektiv hjelp.

Brann: 110
Politi: 112
Ambulanse: 113

Om beliggenheten

Granstangen Park er et nytt boligprosjekt som ligger mellom Furuset, Høybråten og Ellingsrudåsen/Karihaugen i Oslo. Tomten som skråner mot vest og nord, noe som gir mange av leilighetene flott utsikt.

Området grenser til Østmarka, som tilbyr tur- og friluftsmuligheter året rundt og gir rike muligheter for aktivitet i naturen. I tillegg finnes det flere grønne lunger og et nettverk av gang- og sykkelveier i nærheten som gjør det enkelt å komme seg rundt til fots eller på sykkel.

Furuset T-banestasjon ligger kun 300 meter unna og gir direkte forbindelse til Oslo sentrum. Det er også gode bussforbindelser fra nærliggende holdeplasser som ytterligere styrker tilgjengeligheten.

Skoler, dagligvarebutikker, Furuset senter og Verdensparken ligger innen kort gangavstand og Granstangen Park inkluderer også eget torg med dagligvarebutikk og kafé. I tillegg planlegges grønne fellesarealer og møteplasser, seniorsenter og et felles grendehus som vil bidra til å styrke fellesskapet og skape gode rammer for sosialt samvær.

TA KONTAKT MED MEG

Maria Rostad

Boligforvalter
Tlf. +47 454 23 592
mr@grunnsteinen.no

Ønsker du å leie bolig hos oss?